DSC_0130 (Medium)

Hjemmelavet müslibar

Jeg er en af dem, der har lidt svært ved at spise morgenmad om morgenen, og har som regelt først løst til noget omkring kl 9.

Så derfor bestemte jeg mig for at lave nogle müslibar, som jeg kunne tage med på arbejde, så jeg ville få lidt at spise, som der samtidigt ikke var alt for usundt, hvilket det tit godt kan blive, hvis man er meget sulten.

 

De mætter rigtig meget, og de kan sagtens bruges som et mellemmåltid.

 

Alt hvad du skal bruge er:

 

  • 1 dåse kondenseret mælk
  • 250 gram havregryn
  • 75 gram kokos
  • 100 gram tørret tranebær
  • 125 gram blandede frø ( fx. solsikkekerner, græskarkerner, sesamfrø, hørfrø )
  • 125 gram nødder ( fx. mandler, hasselnødder, usaltet peanuts )

 

Forvarm ovnen til 130 grader, og beklæd en form med bagepapir ( 23×33 eller en halv bradepande )

Varm den kondenseret mælk på en pande

 

DSC_0104 (Medium)

DSC_0108 (Medium)

Bland alle ingredienserne i en skål og tilsæt den varme kondenseret mælk. Rør godt rundt til mælken er fordelt i blandingen. Dette kan være nemmeste hvis man bruger hænderne

DSC_0121 (Medium)

Fordel blandingen i formen, og giv det et pres med dine hænder så den sætter sig

Sæt formen i ovnen i ca. 1 time, indtil müslien er gylden på overfladen

Når den er færdigbagt skal den køle af i 15 min. før man skærer den i stykker ( Alt efter hvor store eller små man vil have dem, men 16 stykker er en passende størrelse ) Lad det herefter afkøle helt

DSC_0130 (Medium)

Sådan ser de færdige müslibarer ud, og de smager himmelsk :)

Man kan evt smelte lidt chokolade og komme på, hvis de skal være lidt mere “usunde” :)

 

 

“Det værste ved at lave ingenting, er at man ikke kan tage en pause.”